Princess Princess: cintailah orng yg mncintai kita????????

Monday, 5 March 2012

cintailah orng yg mncintai kita????????


Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera



mesti korng pernah dengar kan ayat nie...
"cintailah org yg mencintai kita"
btl x????

orng cakap.. kalau kita mencintai orng yg cintakan kita.. kita x kan disakiti..coz, dia sayangkan kita.. dia x kan curang..
berbeza kalau kita mencintai orn yg kita cinta.. kemungkinan untuk disakiti, sngat besar.. coz kita tak tahu yg dia pun cintakan kita mcm kita cintakan dia ke x.. btl x??

dulu aku percaya dgn smua 2.. tapi skarg smuanya dh berubah..
dulu... aku mencintai seseorng yg katanya mencintai aku..
daripada aku tak kenal dia.. tetiba dia hadir dlm hidup aku.. megatakan yg dia mencintai ku.. meyayangi ku.. dan berjanji tak akan pernah meninggalkan ku..

disaat awal kemunculannya.. aku seakan tidak percaya dngan kata2 nya..
aku takut untuk menerima cintanya krana aku pernah melukai hati org yg pernh aku syng... aku takut aku akan meyakitinya... tetapi, selepas aku berfikir.. aku pun buka pintu hati aku untuk dia..

selepas dia cuba untuk buat aku mencintainya seperti mana dia mencintai aku, akhirnya dia berjaya..
aku terlalu syg kan dia...
sntiasa nk ambil tahu tentang dia..
sentiasa nak dngar suara dia..
tapi kenapa disaat hati aku dh terima dia seadanya, dia pergi meninggalkan aku??
kenapa???

saat itu, aku berfikir... ape yg dh aku buat?? apa slah aku??? knapa dia buat aku mcm nie??? org ckp, lau seseorng dh sygkn kita, dia x kn tinggalkan kita...mungkin aku silap dlm mentaksir sesuatu... mungkin aku silap dlm perhitungan...entah la.. aku pun x tahu..

so, skrng nie.. aku dh mlas nk fikir smua tu...
single lebih baik kot...
kalau x de lelaki pun dlm hidup aku, aku ttp bleh truskan hidup.. mybe better dripada ada lelaki..
bukan aku nk ckp yg aku x perlukan lansung.. tapi... skang nie.. mybe aku x leh terima sesiapa... tunggu je la sape2 yg berjaya buat hati aku terbuka balik.. huhuhuh

skang tugas aku just study.. bljr elok2..
biar aku dpt ubah nasib family aku.. lapes 2, bru bleh fikir pasal bnda2 nie..

soooooooooooooooooooo.... smileeeeeeeeeee..
:)
snyumlah.. kerana senyuman yg ikhlas dari hati.. mampu mgubati hati org yg sdang sakit...

doakan aku jumpa gan org yg btl k nanti... bye2..
Terima Kasih Baca Entry Saya Yang Tak Seberapa Ini

3 comments:

Zamani said...

Salam~ Zam singgah sini bw :)

Ermm.. Mungkin belum jodohnye tu.. Tapi Insya Allah, jodoh terbaik akan tiba pada masa yang terbaik.. ;)

Anonymous said...

sungguh tersusun ku menyusun bahasa,
molek dibaca untuk difahami,
cintalah kita pada ALLAH yg Esa,
Kerna itulah cinta yg hakiki.

princess masya said...

thanks zam..:)
insya'Allah... aku pun sha pun hrap cm 2 jgk...

n to my friend...
thanks...
itulah cinta yg x kn hilang dlm hidup kita.. mlah, cinta itu akn mkin bertambah bila kita smakin dekat dngan-Nya..:)